بسیاری ازمير را به قصد خرید انتخاب می کنند به ویژه خرید پوشاک و البسه با پارچه های ترک که یکی از بهترین دوخت ها را در دنیا دارند.

فروشگاه ها و حمل و نقل  ازمیر

 

فروشگاه های ازمیر

بسیاری ازمير را به قصد خرید انتخاب می کنند به ویژه خرید پوشاک و البسه با پارچه های ترک که یکی از بهترین دوخت ها را در دنیا دارند. از این رو باید گفت ازمير گزینه خوبی برای خرید است. ازمير با دارا بودن مراکز خرید زیاد محبوبیت میان همه علاقه مندان به خرید در اين منطقه را دارد. یکی از مراکر خرید منطقه آلسانژاك (Alsancak) است. این منطقه شامل فروشگاه های پوشاک زنانه ، مردانه ، بچه گانه ، انواع اسباب بازی ، عینک و وسائل الکترونیک و اصولاً هرچه که شما بخوهید را در این فروشگاه ها خواهید یافت مانند ماركهايي نظير بنتون ، مانگو ، دیزل ، زارا ، مادركيير ، ري پلي و تامی هيلفيگر.
مركز خريد ديگر اسكله كوناك (Konak) است كه در نزديكي برج ساعت واقع شده و شامل فروشگاه ها ، رستوران ها و سينما مي باشد همچنين ماركهاي معروف و لوازم آرايش را مي توانيد در اين منطقه بيابيد.



مرکز خرید بالكووا (Balcova) مركز خريد ديگري است که شما می توانید در فروشگاه هاي آن لوازم آرایشی ، جواهرات ، لباس هاي مارك دار مانند مارکس و اسپنسر ، بنتون ، لوی و كافه هايي مانند استارباکس را بيابيد همچنين اين مركز خريد منطقه سرگرمی بچه ها را دارا مي باشد.



مركز خريد كارفور (Carrefour) كه يك هايپرماركت است نيز در اين شهر وجود دارد.
و بسياري از مركز خريد ديگر مانند كيپا (Kipa) ، بارنووا (Bornova) و اي جي اي (EGE) در شهر ازمير واقع شده اند.

 


 

حمل و نقل عمومی ازمیر

فرودگاه بين المللي عدنان مندرس ازمير كه در 18 كيلومتري جنوب غربي اين شهر واقع شده است يكي از بزرگترين فرودگاههاي كشور تركيه محسوب مي شود.
حمل و نقل عمومي در اين شهر مبتني بر تاكسي اختصاصي، تاكسيهاي ون اشتراكي ، اتوبوس و مترو مي باشد.
تاكسيهاي اين شهر تماما به رنگ زرد بوده و محاسبه نرخ كرايه با استفاده از تاكسي متر انجام مي گيرد. با اين وجود كرايه تاكسي در اين شهر نسبتا گران مي باشد. نرخ اوليه تاكسي متر در بدو ورود به وسيله در حدود 2 دلار مي باشد و پس از طي يك مسير 10 كيلومتري در حدود 20 الي 30 دلار با توجه به وضعيت ترافيك مي بايست پرداخت نمود. اين تاكسيها فقط به صورت اختصاصي اقدام به سوار نمودن مسافر مي نمايند.

 



تاكسيهاي ديگر تاكسيهاي ون هستند كه در شهر ازمیر به نام دل موش ناميده ميشوند و ظرفيت 10 سرنشين را دارا بوده و به صورت اشتراكي مورد استفاده مسافران قرار مي گيرند. اين تاكسيها در خطوط مشخصي حركت مي نمايند و كرايه آنها ثابت بوده و براي هر نفر در 1.5 لير جديد (در حدود 1 دلار) مي باشد. اين خودروها در طي مسير خود داراي ايستگاه نمي باشند و بنابه در خواست مسافر توقف مي نمايند.


اتوبوسهاي شهر ازمیر سرويس نسبتا منظمي را در سطح اين شهر به مسافران عرضه مي نمايند. اتوبوسهاي اين شهر متعلق به بخش خصوصي مي باشند اما كرايه همه اتوبوسها يكسان و برابر با 1 دلار (1.5 لير) است.

مترو وسيله ديگري است كه در شهر ازمير براي تردد در داخل شهر مي توانيد از آن استفاده نماييد.



آخرین نظرات ثبت شده برای این مطلب را در زیر می بینید:

برای دیدن نظرات بیشتر این پست روی شماره صفحه مورد نظر در زیر کلیک کنید:

بخش نظرات برای پاسخ به سوالات و یا اظهار نظرات و حمایت های شما در مورد مطلب جاری است.
پس به همین دلیل ازتون ممنون میشیم که سوالات غیرمرتبط با این مطلب را در انجمن های سایت مطرح کنید . در بخش نظرات فقط سوالات مرتبط با مطلب پاسخ داده خواهد شد .

شما نیز نظری برای این مطلب ارسال نمایید:


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: